Eucharystia-Najświętszy Sakrament: Różnice pomiędzy wersjami

Z Modlitewnik
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
(Utworzył nową stronę „ ==Eucharystia-Najświętszy Sakrament== *”)
 
Nie podano opisu zmian
 
(Nie pokazano 1 pośredniej wersji utworzonej przez tego samego użytkownika)
Linia 1: Linia 1:
==Eucharystia - Najświętszy Sakrament==


Jezus mówi: „Ja jestem chlebem żywym, który zstąpił z nieba.<br>
Jeśli kto spożywa ten chleb, będzie żył na wieki...<br>
Kto spożywa Moje Ciało i pije Moją Krew, ma życie wieczne...<br>
trwa we Mnie, a Ja w nim" (J 6, 51. 54. 56)<br>.


Eucharystia jest centrum i szczytem życia Kościoła,<br>
ponieważ Chrystus włącza Kościół i wszystkie jego członki<br>
do swojej ofiary uwielbienia i dziękczynienia,<br>
złożonej raz na zawsze Ojcu na krzyżu.<br>
Przez tę ofiarę Chrystus rozlewa laski zbawienia na swoje Ciało,
którym jest Kościół.<br>


Celebracja Eucharystii obejmuje zawsze:<br>
głoszenie słowa Bożego,<br>
dziękczynienie składane Bogu Ojcu za wszystkie Jego dobrodziejstwa,<br>
a zwłaszcza za dar Jego Syna;
konsekrację chleba i wina<br>
oraz uczestniczenie w uczcie liturgicznej przez przyjmowanie Ciała i Krwi Pańskiej.<br> Elementy te konstytuują jeden i ten sam akt kultu.<br>


Eucharystia jest pamiątką Paschy Chrystusa,<br>
to znaczy dzieła zbawienia wypełnionego przez Jego życie,<br>
śmierć i zmartwychwstanie.<br>
Dzieło to uobecnia się w czynności liturgicznej.<br>


==Eucharystia-Najświętszy Sakrament==
Sam Chrystus, wieczny Arcykapłan Nowego Przymierza,<br>
działając przez posługę kapłanów, składa Ofiarę eucharystyczną.<br>
Sam Chrystus, rzeczywiście obecny pod postaciami chleba i wina,<br>
jest również darem ofiarnym składanym w Eucharystii.<br>
 
Tylko kapłani ważnie wyświęceni mogą przewodniczyć Eucharystii<br>
i konsekrować chleb i wino, aby stały się Ciałem i Krwią Pana.<br>
 
Istotnymi znakami sakramentu Eucharystii są<br>
pszenny chleb i wino gronowe,<br>
nad którymi wzywa się błogosławieństwa Ducha Świętego<br>
i kapłan wypowiada słowa konsekracji,<br>
będące słowami Jezusa z Ostatniej Wieczerzy:<br>
„To jest Ciało moje za was wydane : To jest kielich Krwi mojej...”<br>
 
Przez konsekrację dokonuje się przeistoczenie chleba i wina<br>
w Ciało i Krew Chrystusa.<br>
Pod konsekrowanymi postaciami chleba i wina jest obecny<br>
żywy i chwalebny Chrystus w sposób prawdziwy,<br>
rzeczywisty i substancjalny, z Ciałem, Krwią, Duszą i Bóstwem.<br>
 
Eucharystia jako ofiara jest także składana<br>
na wynagrodzenie za grzechy żywych i zmarłych,<br>
a także by otrzymać od Boga duchowe i doczesne dary.<br>
 
Kto chce przyjmować Chrystusa w Komunii eucharystycznej,<br>
musi być w stanie łaski.<br>
Jeśli ktoś ma świadomość, że popełnił grzech śmiertelny,<br>
nie powinien przystępować do Eucharystii<br>
bez otrzymania uprzednio rozgrzeszenia w sakramencie pokuty.<br>
 
Przyjęcie Ciała i Krwi Chrystusa w Komunii świętej<br>
pogłębia zjednoczenie komunikującego z Panem,<br>
gładzi grzechy powszednie i zachowuje od grzechów ciężkich.<br>
Ponieważ zostają umocnione więzy miłości między komunikującym a Chrystusem,<br>
przyjmowanie tego sakramentu umacnia jedność Kościoła, Mistycznego Ciała Chrystusa.<br>
 
Kościół poleca wiernym, by przyjmowali Komunię świętą,<br>
gdy uczestniczą w celebracji Eucharystii.<br>
Zobowiązuje ich do tego przynajmniej raz w roku.<br>
 
Ponieważ w sakramencie Ołtarza obecny jest sam Chrystus,<br>
należy Go czcić kultem adoracji.<br>
„Nawiedzenie Najświętszego Sakramentu... jest dowodem wdzięczności,<br>
poręką miłości i obowiązkiem należnej czci względem Chrystusa Pana”<br>
 
Chrystus, przechodząc z tego świata do Ojca,<br>
dał nam w Eucharystii zadatek swojej chwały;<br>
udział w Najświętszej Ofierze utożsamia nasz Jego Sercem,<br>
podtrzymuje nasze siły w czasie ziemskiej pielgrzymki,<br>
budzi pragnienie życia wiecznego i już teraz jednoczy nas<br>
z Kościołem niebieskim,<br>
ze świętą Dziewicą Maryją i wszystkimi świętymi.<br>





Aktualna wersja na dzień 14:57, 23 wrz 2012

Eucharystia - Najświętszy Sakrament

Jezus mówi: „Ja jestem chlebem żywym, który zstąpił z nieba.
Jeśli kto spożywa ten chleb, będzie żył na wieki...
Kto spożywa Moje Ciało i pije Moją Krew, ma życie wieczne...
trwa we Mnie, a Ja w nim" (J 6, 51. 54. 56)
.

Eucharystia jest centrum i szczytem życia Kościoła,
ponieważ Chrystus włącza Kościół i wszystkie jego członki
do swojej ofiary uwielbienia i dziękczynienia,
złożonej raz na zawsze Ojcu na krzyżu.
Przez tę ofiarę Chrystus rozlewa laski zbawienia na swoje Ciało, którym jest Kościół.

Celebracja Eucharystii obejmuje zawsze:
głoszenie słowa Bożego,
dziękczynienie składane Bogu Ojcu za wszystkie Jego dobrodziejstwa,
a zwłaszcza za dar Jego Syna; konsekrację chleba i wina
oraz uczestniczenie w uczcie liturgicznej przez przyjmowanie Ciała i Krwi Pańskiej.
Elementy te konstytuują jeden i ten sam akt kultu.

Eucharystia jest pamiątką Paschy Chrystusa,
to znaczy dzieła zbawienia wypełnionego przez Jego życie,
śmierć i zmartwychwstanie.
Dzieło to uobecnia się w czynności liturgicznej.

Sam Chrystus, wieczny Arcykapłan Nowego Przymierza,
działając przez posługę kapłanów, składa Ofiarę eucharystyczną.
Sam Chrystus, rzeczywiście obecny pod postaciami chleba i wina,
jest również darem ofiarnym składanym w Eucharystii.

Tylko kapłani ważnie wyświęceni mogą przewodniczyć Eucharystii
i konsekrować chleb i wino, aby stały się Ciałem i Krwią Pana.

Istotnymi znakami sakramentu Eucharystii są
pszenny chleb i wino gronowe,
nad którymi wzywa się błogosławieństwa Ducha Świętego
i kapłan wypowiada słowa konsekracji,
będące słowami Jezusa z Ostatniej Wieczerzy:
„To jest Ciało moje za was wydane : To jest kielich Krwi mojej...”

Przez konsekrację dokonuje się przeistoczenie chleba i wina
w Ciało i Krew Chrystusa.
Pod konsekrowanymi postaciami chleba i wina jest obecny
żywy i chwalebny Chrystus w sposób prawdziwy,
rzeczywisty i substancjalny, z Ciałem, Krwią, Duszą i Bóstwem.

Eucharystia jako ofiara jest także składana
na wynagrodzenie za grzechy żywych i zmarłych,
a także by otrzymać od Boga duchowe i doczesne dary.

Kto chce przyjmować Chrystusa w Komunii eucharystycznej,
musi być w stanie łaski.
Jeśli ktoś ma świadomość, że popełnił grzech śmiertelny,
nie powinien przystępować do Eucharystii
bez otrzymania uprzednio rozgrzeszenia w sakramencie pokuty.

Przyjęcie Ciała i Krwi Chrystusa w Komunii świętej
pogłębia zjednoczenie komunikującego z Panem,
gładzi grzechy powszednie i zachowuje od grzechów ciężkich.
Ponieważ zostają umocnione więzy miłości między komunikującym a Chrystusem,
przyjmowanie tego sakramentu umacnia jedność Kościoła, Mistycznego Ciała Chrystusa.

Kościół poleca wiernym, by przyjmowali Komunię świętą,
gdy uczestniczą w celebracji Eucharystii.
Zobowiązuje ich do tego przynajmniej raz w roku.

Ponieważ w sakramencie Ołtarza obecny jest sam Chrystus,
należy Go czcić kultem adoracji.
„Nawiedzenie Najświętszego Sakramentu... jest dowodem wdzięczności,
poręką miłości i obowiązkiem należnej czci względem Chrystusa Pana”

Chrystus, przechodząc z tego świata do Ojca,
dał nam w Eucharystii zadatek swojej chwały;
udział w Najświętszej Ofierze utożsamia nasz Jego Sercem,
podtrzymuje nasze siły w czasie ziemskiej pielgrzymki,
budzi pragnienie życia wiecznego i już teraz jednoczy nas
z Kościołem niebieskim,
ze świętą Dziewicą Maryją i wszystkimi świętymi.